Podstawowe ustawienia

Tytuł, opis, miejsce wydarzenia

W pierwszym kroku po stworzeniu nowego wydarzenia w eventshaper należy uzupełnić podstawowe dane. Tytuł wydarzenia jest polem obowiązkowym. Będzie on wyświetlany na stronie internetowej Twojego wydarzenia, a uczestnicy mogą zobaczyć go w wiadomościach email czy też na biletach elektronicznych. Krótki opis wydarzenia również może zostać wykorzystany w wielu miejscach. Jeśli organizujesz konferencję, warto w skrócie opisać czego będzie ona dotyczyć. Jeśli organizujesz szkolenie, postaraj się jak najdokładniej opisać zakres czy też technologie. Pamiętaj, że opis wydarzenia będzie wpływał na indeksowanie czyli na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Kolejnym krokiem uzupełniania danych jest wypełnienie daty i godziny rozpoczęcia oraz zakończenia Twojego wydarzenia. Eventshaper doskonale poradzi sobie zarówno z jednodniowym eventem takim jak warsztaty czy szkolenie oraz z kilkudniową konferencją naukową. Jeśli rozpoczniesz konfigurację agendy - daty rozpoczęcia i zakończenia wydarzenia będą pobierane z agendy zamiast z podstawowych ustawień.

W części ustawień dotyczących miejsca możesz wskazać nazwę lokalizacji - np. Hotel ABC oraz precyzyjnie wskazać punkt na mapie, aby ułatwić uczestnikom dojazd.

Konfiguracja wysyłki wiadomości email

Bardzo ważnym krokiem jest poprawne ustawienie wysyłki wiadomości email. Możesz tutaj ustawić trzy wartości - nazwę nadawcy, adres nadawcy oraz adres odpowiedzi. Nazwa nadawcy to może być na przykład nazwa Twojej firmy. Adres nadawcy to dowolna nazwa w domenie @mail.eventshaper.pl - na przykład twojafirma@mail.eventshaper.pl. Zarówno nazwa jak i adres nadawcy będą widoczne dla uczestników. Ostatnią opcją konfiguracji email jest adres odpowiedzi (reply-to). Tutaj należy podać adres email, do którego masz dostęp, gdyż ewentualne odpowiedzi uczestników będą kierowane właśnie na podany w tym polu adres.

Eventshaper obsługuje również limit uczestników. Pole maksymalna liczba uczestników zadba o wyłączenie możliwości rejestracji gdy limit zostanie osiągnięty. Pozostawienie tego pola pustego oznacza brak limitu miejsc.

Obsługa dwóch języków

W eventshaper możesz zorganizować konferencję w dwóch językach równocześnie. W podstawowych ustawieniach wydarzenia masz możliwość wybrania wspieranych języków wydarzenia oraz głównego języka.

Jeśli organizujesz wydarzenie zarówno po polsku jak i po angielsku, to zmienia się nieco interfejs do wprowadzania treści i wszystkie pola tekstowe są dostępne w ramkach definiujących język treści.

Oczywiście wskazane jest, aby wprowadzić zawartość od razu w dwóch językach, lecz czasami nie jest to możliwe. Wtedy z pomocą przychodzi nam dziedziczenie treści. Jeśli nie uzupełnimy treści w dodatkowym języku, to eventshaper użyje wartości pobranych z domyślnego języka.