0 0
0 0
Read Time:3 Minute, 23 Second

Kiedy decydujemy się na wzięcie udziału w evencie, raczej nie robimy tego w ciemno. Aby podjąć decyzję, potrzebujemy wielu informacji, jednak najważniejsza jest jego tematyka. Znajdując się po drugiej, tej organizacyjnej, stronie musimy dołożyć wszelkich starań, aby ułatwić naszym potencjalnym uczestnikom wybór odpowiedniego wydarzenia. Należy też pamiętać, że nie możemy utrudniać sobie zadania, zatem naszym pierwszym krokiem powinno być sprawne usystematyzowanie celu eventu.

Typów wydarzeń jest multum, od imprez o charakterze masowym po wewnętrzne incentive events. Na niektórych naszym celem jest pozyskiwanie leadów, na innych zwiększanie branżowej świadomości. Jedno jest pewne: by skutecznie ustalić target musimy wyjść do naszych potencjalnych uczestników z konkretną propozycją. Przygotowania wymagają ogromnego nakładu pracy i dyscypliny, na szczęście są na rynku narzędzia, które mogą znacznie ułatwić to zadanie.

Eventshaper ma na swoim koncie wsparcie już ponad 200 wydarzeń, a ich różnorodność może zaskoczyć. Oto lista najpopularniejszych rodzajów eventów:

  • konferencje, seminaria – gdy określimy tematykę i zaprosimy naszych gości, należy zacząć proces rejestracji uczestników. Dzięki temu będziemy wiedzieli, jakie jest zainteresowanie naszym eventem i jak zaplanować dalsze etapy realizacji. Zadbajmy o dobrą i skuteczną promocję, aby trafić do jak największej grupy potencjalnie zainteresowanych naszą konferencją.
  • konferencje naukowe – nieco inny typ eventów. Pierwsze skrzypce grają tu prelegenci. To zazwyczaj oni przyciągają tłumy uczestników, których my musimy fachowo obsłużyć. Jeśli zadbamy o jedną i drugą grupę na wysokim poziomie, możemy być pewni, że nasi specjaliści z przyjemnością zaszczycą swoimi wykładami nasze kolejne eventy, zaś goście chętnie wezmą udział w kolejnych wydarzeniach.
  • kongresy, sympozja – tu nie ma przypadków. Wydarzenia te dedykowane są konkretnym grupom, które wyrażają zainteresowanie daną dziedziną. Jak zwykle, ważny jest pełen profesjonalizm i brak odstępstw od skrupulatności. Wydarzenia planujmy klasycznie, acz skutecznie – od ogółu do szczegółu.
  • kursy i szkolenia – jak wiadomo, najlepiej uczyć się w małych grupach. Dodatkowo, limitowane miejsca na takim evencie zwiększą jego prestiż. Dokładne informacje na temat rejestracji na wydarzenie zwiększą szansę jego sukcesu. Poinformujmy uczestników o szkoleniowcach, aby mieli pewność, że uczyć ich będą najlepsi specjaliści. Dokładnie określmy też tematykę i przygotujmy agendę, żeby nikt nie miał wątpliwości, w jakim szkoleniu będzie brał udział.
  • targi – priorytetem są nie tylko uczestnicy, ale także wystawcy. To im musimy zapewnić najlepsze warunki do pracy, odpowiedni teren na stoiska i należytą reklamę. Jeśli bezbłędnie przeprowadzimy ich przez proces aklimatyzacji w wybranym przez nas miejscu, będzie obfitowało to w zadowolenie gości, a co za tym idzie – umocnienie naszej organizatorskiej pozycji na rynku.
  • zloty, zjazdy – czy to zlot fanów sportowych samochodów, czy zjazd absolwentów wiekowego liceum, proces planowania i realizacji obu eventów wygląda podobnie. Kluczem do sukcesu jest znalezienie odpowiedniej lokalizacji, sprawna rejestracja gości, płynne przekazywanie informacji i intuicyjny system płatności. Dajmy naszym gościom czas na przygotowanie się, kiedy my dopinamy wszystko na ostatni guzik, a w dniu wydarzenia zadbajmy o ich swobodę i dobrą zabawę.
  • wyjazdy integracyjne – od niewielkich, klimatycznych wyjazdów po wielkie imprezy korporacji mające w programie paintball, pokoje zagadek czy survivalowe elementy. Na etapie planowania eventu musimy wiedzieć, jaki motyw przewodni będzie nam towarzyszył, czego będą spodziewać się uczestnicy, a czym możemy ich zaskoczyć. Pamiętajmy, że takie wydarzenie ma na celu przede wszystkim integrację i to o ten aspekt należy zadbać w pierwszej kolejności.
  • eventy i imprezy firmowe – stawiamy na dobrą zabawę. W końcu kto nie lubi się odstresować po miesiącach ciężkiej pracy? Święta, mikołajki czy zwyczajna coroczna impreza musi być niekwestionowanym hitem, żeby jej temat nie schodził z języków pracowników przez długie miesiące.
  • wydarzenia sportowe – mecz charytatywny? Organizacja ligi okręgowej? Zawody z okazji Dnia Dziecka? Regaty? Dzięki naszym narzędziom bez problemu zaplanujesz sportowy event do samego końca. Rejestracja uczestników, zarządzanie agendą i sprawne przesyłanie wiadomości odnośnie kolejnych meczów i wyścigów nigdy nie było łatwiejsze. I pewnie nie będzie.
  • koncerty, festiwale – tu należy zastanowić się, czy wydarzenie będzie organizowane w plenerze czy w klubie, gdyż warto skupić się przede wszystkim na dobrej akustyce miejsca, pojemności sali (bądź sal) i, co najważniejsze, jaka grupa wiekowa będzie naszym głównym celem. W zależności od tego, czy organizujemy koncert orkiestry smyczkowej, czy też festiwal gier i komiksów, dostosujmy promocję, kanały informacyjne, a także całą oprawę rozpoczynając od wyboru pasującego miejsca, przez wystrój, aż po prowadzących event.
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %